Friday, December 7, 2012

Untuk 3 Hari



Movie time!! Errmm~ ‘Untuk 3 Hari’ … apa yg best nya cita nie ekk?? Dgr2 ada yg ckp sedih la…errrm,lepas aq tgok…baru ler tau sedih ke doq cito nie ye…. :P
Bg aq la..cita nie x sedih kot… TAPI, bagi yang makan cili tengok cita nie…urrmmm, perrggh!!! Sedih tau!
Alahaaaai… cerita kawen je..BOSAN aq…. Ni plak synopsis cita nie….


Filem Untuk Tiga Hari mengisahkan kisah cinta luar biasa dan agak pelik. Untuk Tiga Hari berkisar tentang dua pasang kekasih yang terpaksa berkahwin atas desakan dan pilihan orang tua.

Pasangan kekasih ini memutuskan untuk bercerai selepas tiga hari mereka mendirikan rumah tangga.

Dalam tempoh tiga hari mereka meluangkan masa bersama, mereka mula sedar bahawa itulah jodoh yang terbaik buat mereka seperti mana yang telah ditentukan oleh Allah SWT dan meneruskan perhubungan bukanlah sesuatu yang buruk dan mungkin adalah perkara terbaik yang pernah berlaku dalam hidup mereka. 


Tapi kan, even di jodohkan pun..ada ke lelaki yg ‘TAHAN IMAN’ d’depan perempuan yg memang sah untuk nya?? Argghh!! PENIPU!!! Lelaki …


The Best Scene in “Untuk 3 Hari”
Ujie          : Ujie dh buat kptsn, Ujie akn terus bersama dgn suami UJie. Dan uji harap  Afin akn berbahagia  dgn isteri Afin..
Afin       : Apa dh terjadi cinta kita?
Ujie        : Cinta kita?
Afin       : Yea?
Ujie        : Kalo cinta kita sejati, knapa Afin tak pertahankan nya..Kenape smpai perlu berlaku begini. Jodoh, ajal, maut semua ketentuan Tuhan..dan kita tlh bermain2 dgn jodoh kita.
Afin       : Tak, bukan camtue.ok! mungkin Afin silap, Afin tak patut paksa Ujie ikut kehendak mak
Ujie        : Afin..bayangkan betapa byk hati yg kita hancurkan kalo kita teruskan dgn rancangan kita ni..
Afin       : Hati  Afin dh lama hancur, Ujie. dh lama hncur…mak afin yg hancurkan hati Afin…dia pksa Afin kawen dgn Juwita..
Ujie        : Afin tak leh slhkan mak 100% dlm pkra nie, Afin yg terima kptsn tuk terima perkahwinan ni.
Afin       : Sekarang Ujie dh buat kptsn. Uji mahu trs bsama suami Ujie,dan Ujie akn doakan Afin bahagia bersama isteri Afin.Ujie kena pergi…
Afin       : Ujie…Uji hanya tuk Afin…
Ujie        : Ujie bkn tuk Afin, Ujie tuk suami Ujie…

No comments: